Bővebben a projektről

"Kislábnyom" c. KMOP-3.3.4/A-10-2010-0009 szerződés számú projekt

(Jelen projektünk szerves folytatása a "Nagycsalád kis lábnyom" c. KEOP projektünknek.)

 

1. A „Kislábnyom” kampány a családokat célozza meg. A kampány keretében a családok környezet-, klíma- és energiahasználati tudatosságát szeretnénk előmozdítani, mivel a családi környezet, a háztartások az, ahol:

  • az összes CO2 kibocsátás 30%-a keletkezik,
  • az összes energia felhasználás 40%-a történik,
  • a következő nemzedékek (gyerekek) a leginkább ránevelhetők a környezettudatos magatartásra, és ahol ezt legjobban elsajátíthatják tudat alatt.

2. A projekt lebonyolítója és szervezője a GreenDependent Fenntartható Megoldások Egyesülete (GD), amely – saját projektjei, valamint aktív tagjainak korábbi, más szervezeteknél szerzett szaktudása révén – nagy tapasztalattal rendelkezik hazai és nemzetközi projektek lebonyolításában. A GD 2005-ben alakult, és azóta több nemzetközi FP7-es kutatási projektben is aktív partner, illetve számos hazai környezetvédelmi szervezettel valósított meg közös projekteket.

A GreenDependent Egyesületnek számos lakossági projektje is van – pl. a „Leszel amit eszel” kampány Gödöllőn a fenntartható élelmiszer-fogyasztás népszerűsítése érdekében, vagy a Gödöllői Klíma-klub elindítása, melyben a helyi háztartások és családok számára szervez havi rendszerességgel klubtalálkozókat a klíma- és energiahasználati tudatosság növelése és a háztartások energiafogyasztásának csökkentése céljából.

3. A projekt célja, hogy egy képzési-sorozat és egy családi vetélkedőn való aktív részvétel során nőjön a megcélzott csoport klíma- és általános környezettudatossága, valamit több, nem-fenntarthatósági célú rendezvényen is részt kívánunk venni, ahol a projekt célcsoportja jelentős számban jelen lesz. Az előadásokon felhívjuk a családok figyelmét a környezettudatosság és energiahatékonyság aktuális kérdéseire, illetve bevonjuk őket egy ebben a témában kezdeményezett családi vetélkedőbe.

Célcsoport: családok – szülő(k) és gyerekek – a Közép-Magyarországi Régióban (Pest megye és Budapest).

Rövid távú hatások: figyelemfelkeltés, információ-átadás, fogyasztáscsökkentés.

Hosszú távú hatások: a kampányban aktívan részt vevő nagycsaládok tagjainak nő az általános környezet- és energiafogyasztási tudatossága. Tisztában lesznek az alapvető környezetvédelmi elvekkel, fogyasztói szokásaik gyakorlásakor és alakításakor során figyelembe fogják venni azok környezetet befolyásoló hatásait. A megszerzett információt továbbadják ismerőseiknek, tágabb értelemben vett családtagjaiknak is. Mindez az érintettek szemléletváltozását eredményezi a környezetvédelem és a fenntartható fogyasztás terén.

 

A Kislábnyom projekt fővédnöke Dr. Fülöp Sándor, a jövő nemzedékek országgyűlési biztosa.

 

A verseny keretében extra nyereményeket is kiosztunk, melyenet különböző cégek ajánlottak fel. Részletesebben itt.