Környezettudatos-e a macsó férfi vagy macsó férfi-e a környezettudatos?

A kultúránkban kialakult sztereotípia, miszerint a környezetkímélő életmód túlságosan nőies, gátolja a férfiakat abban, hogy fenntarthatóbb és környezetbarátabb módon éljék mindennapjaikat. A férfiakat a  környezetvédelem érdekében ezért úgy tűnik, „férfiasabb” módszerekkel és marketingeszközökkel (is) szükséges megszólítani és érzékennyé tenni.Az előítélet ellenére, miszerint a férfi lelkivilága érzéketlenebb a nőénél, a férfiak igenis érzékenyek a külsőségekre, a saját külső megítélésükre, a nemi identitásuk érzékelésére. Számos döntésüket befolyásolja a férfias jellemvonások figyelembe vétele, például a háztartási cikkek, mindennapi élelmiszerek csomagolásának esetében is.

A Journal of Consumer Research-ben közölt tanulmány is bizonyítja, hogy a férfiak félnek attól, hogy a környezettudatos életvitel „nőies”-nek bélyegzi meg őket.

Azt is igazolták, hogy pszichológiai kapcsolat létezik a nőiesség és a környezetbarát fogalmak között.

A tanulmány következtetése, hogy a környezetvédelem tudatosításának eszközeit úgy kell megtervezni, hogy megerősítsék a férfiak férfiasságát, és önbizalmat adjanak nekik az előítéletek leküzdéséhez, amikor zöld magatartást tanúsítanak. Ki kell térni a színek, betűtípusok, képanyagok apró részleteire ahhoz, hogy a férfiak „zöld szívük” szerint választhassanak. Hasznos lehet ismert, a környezetvédelem ügyét támogató, zöld(ülő) életmódot folytató férfiak támogatásának megszerzése is.

Ezeket a tanácsokat szem előtt kell tartanunk, akár a munkahelyi energiaközösségek, akár a háztartások életét szeretnénk zöldebbé alakítani.

 

    
"Alapból zöld" férfiak a GreenDependent háza táján :-)

 

 

Fordítás és összefoglaló: Péter Emőke, Eco-Trend, GreenDependent

Megjelent a Kislábnyom hírlevél 2018. januári (104.) számában.

 

 

Forrás: https://www.scientificamerican.com/article/men-resist-green-behavior-as-unmanly/

Képek forrása: ManVsWomen , Antal Orsolya és Király Andrea/GreenDependent